21 mars kl. 18:00

Öppet hus

Kronoberg Skola har i 20 års tid varit en av Växjös bästa grundskolor och vårt mål är tydligt, vi ska fortsätta vara det i minst 20 år till. En av de långsiktiga förändringar vi kommer att göra är att vi öppnar upp för årskurs 4 och 5 med start 2024. Vill du ha mer information om detta och om skolan? Varmt välkommen på Öppet Hus.

Vi har genom åren fått in många förfrågningar kring varför vi är en åk 6-9 skola och inte erbjuder ett helt mellanstadium. Att ha ett helt mellan- och högstadium ger oss bättre förutsättningar att lyckas med vårt kunskapsuppdrag och samtidigt erbjuda en större kontinuitet till våra elever och vårdnadshavare.

Vi ser fram emot att träffa både dig och ditt barn på vårt Öppet hus torsdagen 21 mars kl. 18:00. Vi finns i fina lokaler på Vallgatan 12E på Söder. Skolan har två entréer, en via Vallgatan, Kunskapshuset och en från Södra Ringvägen och Domprostmossen. Anmäl dig och ditt barn i formuläret nedan.

På vårt Öppet hus kommer ni få information om skolans verksamhet, höra mer om hur vi kommer arbeta med årskurs 4 och 5 samt träffa lärare och elever. Denna kväll är till för er som redan står i kö såväl som er som är nyfikna på Kronoberg Skola och vill möta oss för första gången.

Välkomna!

Anmälan till Öppet Hus

Namn
Ange ett nummer som är lika med eller större än 1.

Har du frågor? Vänligen kontakta oss:

Ring eller maila:
Telefon: 072 – 396 11 69