Nyhet!

Årskurs 4 & 5 kommer tillbaka till Kronoberg Skola!

Nu öppnar vi för köanmälan även till årskurs 4 och 5 inför höstterminen 2024. Är ditt barn redan köanmält till ett senare startår? Då kan du flytta er köplats i formuläret nedan.

Länk till formulär»

Nu inleds en ny era på Kronoberg Skola!

Kronoberg Skola har i 20 års tid varit en av Växjös bästa grundskolor och vårt mål är tydligt, vi ska fortsätta vara det i minst 20 år till.

En skola med en sådan ambition måste ha ett ständigt pågående kvalitetsarbete och utvecklas. Under detta läsår har vi arbetat med vår skolkultur och med ledarskaps frågor. Med hjälp av fokusgrupper som består av våra elever och vårdnadshavare har vi inlett viktiga åtgärden såsom tätare återkoppling och förbättrad kommunikation med vårdnadshavarna och tydligare akademiska mål för våra elever.

Detta för att säkerställa att vi kan erbjuda våra elever en riktigt bra utbildning, både i dag och i framtiden.

En av de långsiktiga förändringar vi kommer att göra är att vi öppnar upp för årskurs 4 och 5 med start 2024.

Vi har genom åren fått in många förfrågningar kring varför vi är en åk 6-9 skola och inte erbjuder ett helt mellanstadium. Att ha ett helt mellan- och högstadium ger oss bättre förutsättningar att lyckas med vårt kunskapsuppdrag och samtidigt erbjuda en större kontinuitet till våra elever och vårdnadshavare.

Via knappen nedan kan du som vårdnadshavare registrera ditt bar i vår elevkö till årskurs 4 och 5.

Du som redan har ett barn i vår elevkö kan begära ändring på din köanmälan via formuläret nedan.

Ändring på befintlig köanmälan till Kronoberg Skola

Vill du göra några ändringar på din befintlig köanmälan? Fyll i detta formulär för att begära ändringar på er anmälan i vår elevkö.

Ditt namn(Obligatoriskt)
E-post(Obligatoriskt)
Barnets för- och efternamn.
Vilka ändringar vill du göra?
Godkänner du porteringen?(Obligatoriskt)
Skriv ett meddelande till administratören.